En blogg till minne av min son, som mötte sitt öde en mycket tidig höstmorgon
den 16 augusti 2004.
Ödet ville att de två älgarna skulle passera samtidigt som Mathias och hans bästis kom med sin bil. Henrik var den ende som klarade sig.

I min gamla blogg finns många tankar och funderingar, välkommen att ta del av dem.

Länk till min
gamla blogg på blogg.se, följer du länken kommer du direkt in under fliken "bloggar tillägnade Mathias".




.

tisdag 11 augusti 2009

några dagar kvar

...5 ofattbara år?
Minnet som börjar svikta. Bilderna av de sista dagarnas aktivitet bleknar, är inte lika knivskarpa, de sista uttalade orden mellan oss ligger inte längre lika självklart kvar.....

Bra?
Dåligt?

Jag förmodar att det är bra, det är i alla fall "livets gång".
Sonen, Mathias, finns inte mera, han måste få lov att vara död och borta.
Vi, de levande, vi måste få lov att leva våra liv fullt ut, gå vidare.

Ändå är det märkligt så fort och så sakta fem år går.....

2 kommentarer:

  1. Jag går bredvid dig... än om jag är den osynligaste nu... så vet det... jag går bredvid dig... bakom dig, ifall du skulle falla ibland... då går min styrka över till dig... och du kliver upp.. fortsätter att gå... vacker och modig... och jag fortsätter att gå bredvid dig... alltid.

    Kram till en underbar mamma och vän...

    SvaraRadera
  2. Lena svarar Elisabeth:

    Att känna styrkan från en vän, en riktig uppriktig vän - det är lycka!
    TACK.

    SvaraRadera