En blogg till minne av min son, som mötte sitt öde en mycket tidig höstmorgon
den 16 augusti 2004.
Ödet ville att de två älgarna skulle passera samtidigt som Mathias och hans bästis kom med sin bil. Henrik var den ende som klarade sig.

I min gamla blogg finns många tankar och funderingar, välkommen att ta del av dem.

Länk till min
gamla blogg på blogg.se, följer du länken kommer du direkt in under fliken "bloggar tillägnade Mathias".




.

söndag 16 augusti 2009

5 år idag



Min son är död

Döden delade mitt liv
i ett före och ett efter
den natten slogs allt sönder

Min son är död

Varje dag saknar jag honom
Det som inte fick ske, skedde
det som inte kunde hända, hände

Min son är död

Tiden har lagts sig som en hinna
över smärtans öppna sår
men som förr blir det aldrig

Min son är död

Livet har förändrats
ingenting är självklart
ingenting är helt

Min son är död


Marianne Devalladolid skrev denna dikt den 19/2 2003 till minne av sin son

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar