En blogg till minne av min son, som mötte sitt öde en mycket tidig höstmorgon
den 16 augusti 2004.
Ödet ville att de två älgarna skulle passera samtidigt som Mathias och hans bästis kom med sin bil. Henrik var den ende som klarade sig.

I min gamla blogg finns många tankar och funderingar, välkommen att ta del av dem.

Länk till min
gamla blogg på blogg.se, följer du länken kommer du direkt in under fliken "bloggar tillägnade Mathias".




.

onsdag 30 december 2009

Återigen en konstig märklig jul!

Jul igen.
Sådant som sker vare sig man önskar det eller ej.
När man har ett barn hos änglarna och två på jorden måste man gå balansgång. I allafall tycker och känner jag det så.
Mitt änglabarn får inte, kan inte få förta julglädjen för oss levande. Det har jag bestämt.

Något kan man ju förmodas att man lärt sig av händelsen, att uppskatta och glädjas över det man har. Glädjas över de som finns hos en, lyfta fram det - inte tvärt om.

Allt för många låter de döda råda, jag väljer att lämna min son bland dem och lyfta blicken mot mina levande kära.


*******
Reportage i vår lokaltidning dag före julafton. Henrik lurade döden två gånger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar